60. Studenten


"För en skoltid värd att minnas" Står det i den lilla låda där min studentmössa ligger och inväntar den stora dagen och framförallt vill jag då minnas och hylla mina tre sista år. Jag fick frågan utav min mentor för några veckor sedan "Vad har hänt med Johanna dom senaste tre åren" Och jag fick bita ihop för att inte bryta ihop. Gymnasietiden började som den värsta tiden i mitt liv men övergick ganska snabbt till den bästa! Ack den som ger sig säger jag bara, nu kan jag vara stolt över att jag tog mig igenom den där skiten för titta vart jag är idag och hur långt jag har kommit! Obegripligt fantastiskt! Jag står fast vid att man vinner i längden genom att inte slå tillbaka, trots att det gör ont så ska man aldrig sjunka till samma nivå. Bra saker faller isär för att bättre ska falla samman, förändra inte dig själv för att bli omtyckt och passa in, kör alltid ditt eget race! Dom rätta människorna kommer alltid stå vid din sida och stötta dig oavsett om era vägar går åt olika håll!
 
Jag har under dessa tre år byggt upp mitt självförtroende från 0 till 100 och insett att utan det så tar jag mig inte framåt, mycket av den framgång jag fått har jag sett som en revansch för när jag mådde som sämst lovade jag mig själv att komma tillbaka på topp och visa alla att jag i slutändan inte är den som ger upp. Jag har fantastiska planer på framtiden och att jag om 60 dagar står vid ett vägskäl utan skolans trygghet bakom mig och ska välja riktning mot framtiden är ingenting som skrämmer mig alls. Jag tillhör inte dessa människor som inte vet vad dom ska göra utan tvärtom! Jag har så mycket jag vill göra och min enda rädsla är att livet är för kort för att jag ska hinna med allt.
 
 
 

Kommentarer
Debbi :*

YOU GO GIRL!!!!

Publicerat: 2015-04-15 Klockan: 17:20:36

Kommentera gärna här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ej offentlig)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0