mitt hyllningstal till tuva


Jag vet att du ännu är alldeles för liten för att förstå vad du genom att komma till världen tillförde mig, men jag lovar dig att det är något jag kommer berätta för dig hundra gånger om i din uppväxt just för att du aldrig ska glömma hur värdefull du är för mig.

Kärleken till dig växte sig stor redan innan du anlände, att se din mammas växande mage gav mig hopp och när allt i min omgivning varit svart en lång tid betydde hopp oändligt mycket för mig, det gav mig styrka till att fortsätta framåt och runt varje hörn kunde jag se ljusglimtar som jag inte hade sett på ett långt tag. Om du ändå kunde begripa hur mycket jag längtade efter dig, att du tillslut skulle komma det var min enda dröm.

På natten till skärtorsdagen föddes du, och tro mig det var inte bara jag som svävade på moln utav lycka. Att träffa dig första gången innebar kärlek vid första ögonkastet för dom allra flesta, dina stora ögon utstrålade värme och jag visste redan då att du skulle bli en stor och viktig del utav mig. Med ens fick allt en mening, livet fick en mening.

Dig i min famn har alltid inneburit lycka, jag vet inte vad som är finast, att du funnit trygghet i  mig eller att jag funnit det i dig? Du har lärt mig så mycket, framför allt har du gett mig tilliten tillbaka, tilliten till världen tillbaka, för när jag ser ditt leende stråla så vet jag att det är en god plats vi lever på och det ger mig styrka till att också le mot omgivningen och förväntansfullt kunna blicka framåt för att se vad livet kan ge mig, vad livet kan ge oss.

Tiden går och du växer likt en ros som blommar. En dag ska även jag lära dig allt jag kan om livet och mitt mål är att kunna inspirera dig med mina erfarenheter, mitt mål är att jag ska vara någon som du faktiskt ser upp till, för jag skulle faktiskt kunna skylla på dig när det kommer till mina drömmar, du motiverade mig till att bli någon av en enda anledning, jag vill vara någon i dina ögon, något mer än din moster, din gudmor.

Ja, jag fick ju faktiskt också äran till att vara din gudmor och det kommer jag alltid känna mig så hedrad över, dig mitt lilla mirakel ska jag skydda från allt ont och mina armar kommer alltid vara öppna för dig, jag ska följa dig i livet och hålla din hand i motgång och applådera åt din framgång, jag kommer alltid följa dig längst vägen oavsett vart vi är i livet, oavsett om vi är sida vid sida eller hundra mil ifrån varandra är vi alltid anslutna till varandra genom hjärtat.

Jag kan tyvärr inte lova dig att livet kommer vara en dans på rosor utan sorg och smärta, man vet aldrig vad som väntar en men det jag kan lova dig är att jag alltid kommer göra mitt yttersta för att göra dig glad och för att du känna dig älskad, om dina drömmar rasar eller ditt hopp försvinner så lovar jag dig att bygga upp din dröm bit för bit igen tills den tillslut är större och mer fantastisk än den tidigare var, jag ska också göra allt för att du ska få ditt hopp tillbaka.

Jag är villig att vara din beskyddare, rådgivare, din vän, familj, ditt allt.

 
 

 


Kommentarer

Kommentera gärna här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ej offentlig)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0