sex dagar


Jag har varit borta ett tag, ungefär 6 dagar. Första sommarlovs veckan har bestått av tidiga morgonar med jobb och slit mellan 07-16 varenda dag. (Tänker positivt, för pengar kan man väl inte få för mycket utav?) Jag har firat årets finaste högtid, självaste midsommar och att jag fick göra det med människor som ligger mig kärt eller kärast kanske till och med gjorde det bara ännu bättre. Jag har även lyckats dra på mig en jävla förkylning, men har egentligen bara mig själv att skylla för att jag alltid ska vara så förbannat envis. 
Men framför allt har jag redan under denna första sommarvecka känt mig mer levande än jag gjort på länge. 
 
Med sorg i hjärtat kramade jag nyss om Sofia med vetenskapen av att vi inte kommer att ses på närmare 2 veckor, då ska vi packa resväskor och åka iväg på våran första tripp utanför Dalarna tillsammans. Det ser jag fram emot. Jag har bilder, eventuellt någon video och annat fint som kommer upp under dagen/kvällen. Denna söndag är en sådan då jag stänger världen utanför, lyssnar på fin musik och skriver. Jag känner av gårdagens festligheter i kroppen, men inspirationen flödar mer än vanligt. 
 
Jag hoppas ni mår bra bra bra! Puss

Kommentarer
Joy malou Schubert

Åh vad härligt att du har haft det så bra med dina kära! Tråkigt dock att du sliter på jobbet, glöm inte bort att njuta av sommarens alla detaljer. Det förtjänar du! :)

Skönt när inspirationen flödar sådär. Mys! :D

Vad fin du är på fotot. Jättevacker krans.

Publicerat: 2013-06-27 Klockan: 01:11:02
URL: http://nicolinda.blogg.se/

Kommentera gärna här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ej offentlig)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0