Let's do this - make a good year


Antar att många utav er har ett nyårslöfte inför 2014 och jag är ganska säker på att det för många innefattar träning och hälsa? För dom flesta kanske det bara handlar om att få en piggare och mer välmående kropp, någon kanske vill bygga muskler och någon tappa kilon. Jag vill påminna er om att det alltid kommer finnas någon som stör sig på det du vill uppnå, du kommer få höra kommentarer och det kommer säkerligen pratas bakom ryggen på dig, men vad DU väljer att uppnå är RÄTT, vad DU väljer att göra för din kropp är RÄTT

Men kom ihåg, att även du måste lyssna på din kropp. 
 
Inom träningen har även jag några mål jag vill uppnå under året tillexempel: Lära mig göra Pull-ups, ställa upp i tjejmilen och komma i mål under 57min, tappa det sista på magen (som är det svåraste för mig att få bort) 

Här kommer några tips för att uppnå våra mål! 
• Gå in strikt! Första veckorna är alltid svårast men om man gör som tänkt och inte fuskar kommer det snabbt bli rutin för kroppen och du kommer då känna att det blir enklare. Om du istället fuskar i början så lurar du dig själv direkt att det är OK, ha istället ett mål (Håller jag mig borta från godis 6v, så får jag äta vad jag vill den dagen) etc.
• Ha rimliga mål! Ha små delmål i ditt mål. (Vill du klara att springa en mil, kansk du första ska satsa på att orka springa 5km) 
• Omringa dig utav rätt människor! Det är viktigt att människorna omkring dig i din omgivning hjälper dig och stöttar dig, var ärlig med att tala om vad du kämpar för så kanske du även gör det lättare för dom att förstå. 
• Ha tålamod! Det kommer ta sin lilla tid innan du märker eller ser resultat, fortsätt bara kämpa för i slutändan kommer det vara SÅ värt det! 
 
 

Kommentarer

Kommentera gärna här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ej offentlig)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0