Appar för träning och hälsa.


1. Butt trainer - Denna app innehåller massvis med bra övningar för rumpan både med vikter, hantlar och annan utrustning, samt övningar som du inte behöver annat än din egen kroppsvikt till! "Småklipp" visar hur övningarna ska utföras som gör att det är svårt att göra fel. Finns även små träningspass i flera nivåer med olika övningar. 
Rekomenderas iallefall! Sjukt bra app! 

2. Shape up - Denna hjälper en till att enkelt kunna räkna sina kalorier, du kan sätta upp ett eget mål utefter vad du själv vill uppnå och då hjälper den dig till att se hur mycket kalorier du har ätit och hur mycket du har kvar. I appen finns det mesta i matväg redan tillagt allt från sallad till chips och om det inte finns kan man scanna varorna. Detta är en jätte bra app för dom som klarar av det, när jag testade att räkna kalorier gick det lite överstyr vilket slutade med att kroppen sa helt ifrån (jag tävlade lite med mig själv av att bränna mer än jag åt och tillslut fick jag inte i mig tillräckligt) Juste, man kan även lägga in sin träning så man ser hur mycket man förbränner. 

3. Daily workouts - Har inte använt denna så många gånger, men har både sett att den har bra recensioner och dom få gånger jag testat den tycker jag den varit toppen! Finns träningspass för cardio, helkropp och därefter dom mesta muskelgrupperna vi har. 

4. Runkeeper - Ingen tvekan både den bästa och mest använda appen jag har. Använder den när jag springer/powerwalkar men det finns även fler typer av träning man kan ha användning för den som cykling, skidåkning, simmning osv.. Den räknar ut förbränning, tidtagning och avstånd man kan även få en klar bild av en karta som är GPS-bunden vart man har gjort sin workout och även tillägga en spellista. 
Riktigt bra för konditionsträning! Bästa! 

5. Abs trainer - Exakt samma princip som Butt trainer, appen är helt och hållet lika bara att det är istället övningar för magen! Även denna, jätte bra! 

6. Eating well - Här kan man hitta flera bra recept, du kan till att börja med välja kategori (frukost,lunch,middag,mellanmål,apptitretare,snacks,drinkar,efterätter) Alltid kul att testa något nytt eller helt enkelt bara få lite motivation, dom har även något som kallas för Recipe of the day. 

Kommentarer

Kommentera gärna här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ej offentlig)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0