Here you go


Q: Vilken tid går du upp när du springer innan skolan? :)

A: Tyvärr blev jag sjuk ungefär i samma veva som jag skulle börja med mina morgonturer, hann bara med två stycken innan kroppen sa emot. Dock är jag snart tillbaka och planerar då att minst vara ut 5 morgonar/veckan. Men jag försöker gå upp ungefär 2,5h innan min buss går för att hinna vara ute 45min/1h och sedan även få i mig frukost. Dvs går min buss 08.50 går jag upp 06.30 och går ut. 
 
Självklart är detta jäkligt slitigt men om man är noga med sömnen och går och lägger sig i skaplig tid funkar det utmärkt. Att komma ur sängen på morgonen har alltid varit ett problem för mig, men det är bara att kämpa på för när du väl är där ute så är det så fruktansvärt skönt och gör du detta till en vana kommer det bara bli enklare med tiden då kroppen vet vad som gäller. 
Q: Hur får du inspriation till att träna? Jag måste också komma igång igen., Vill hitta insperation. men vet inte hur jag ska lyckas, då jag är riktigt trött om dagarna när jag jobbat och på helgerna vill man bara slappa. Hur gör jag?
 
A: Jag anser att allt handlar om viljan när det kommer till träningen. Vill=Kan. Men självklart finns den kanske inte alltid där och man behöver motivation som inspiration. Jag följer träningsbloggar och även fitspoos på både instagram och twitter vilket gör att jag varje dag blir påmind om vad jag vill uppnå, vad som krävs och får en ständig knuff i ryggen med motivation. Att göra en peppande spotify-lista, köpa nya träningskläder eller kanske skaffa en träningskompis (om du tycker att det är lättare att träna tillsammans med någon) kan också vara något som ger dig en liten spark i arslet till att komma igång!

När det gäller till att hitta tiden handlar det mycket om att planera sin träning. Sätt dig ner på söndagen och kika hur du jobbar/går i skolan under veckan och planera sedan efter det, kanske hinner du träna på morgonen eller direkt när du slutat, när du har planerat gör du ett löfte till dig själv och vill du verkligen svika dig själv och dina mål? På helgerna tycker jag att det skönaste kan vara att träna direkt på morgonen då har du sedan hela dagen framför dig till att göra precis vad du vill! 

Kämpa kämpa! Tror på dig! 
 
Kom ihåg! Har ni mer frågor om träning/hälsa ställ dom. Finns inget roligare och skulle kunna skriva hur mycket som helst när det kommer till det här ämnet. Så det är bara att lämna en fråga! 
Ska även bättra mig och försöka ge er svar snabbare (när ni lägger tid på att kommentera är det självklart att ni ska få era svar!!) Så det lovar jag er, skärpning från mitt håll.

Kommentarer

Kommentera gärna här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ej offentlig)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0