vår rosa månad - #vardagsworkout


Oktober är våra allas rosa månad och därför tänkte jag tipsa om denna app som cancerfonden kommit med. 

Vardagsworkout är en app som ska hjälpa oss att hitta enkla och roliga träningstillfällen i våran vardag. Som att kanske gå istället för att ta bussen, ta trappen istället för hissen, förvandla matkassarna till hantlar etc. Ja, huvudsaken är att vi får upp pulsen och blir andfådda! För vet ni? Att röra på sig minst 30 minuter varje dag i livet minskar risken till cancer, när vi är aktiva påverkas dom flesta processer i kroppen på ett positivt sätt. 
För att vara aktiv behövs inte alltid gymmet, utan det finns så många tillfällen i våran vardag som vi kan ta vara på! 
 
Jag älskar att cancerfonden gör sånna här saker, jag älskar att vi faktiskt kan göra någonting. Oktober är en underbar månad som jag på många sett och vis tycker blir så mycket vackrare när jag ser den rosa färgen. Människor VILL göra något, och i framtiden kanske detta äntligen kan leda till det vi alla önskar. 
Cancer är ingenting jag vill ha med i framtiden. Låt oss kämpa tillsammans. 

Kommentarer

Kommentera gärna här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ej offentlig)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0