eat clean


Har haft en lite down period med min diet dom senaste veckorna och det gör sig verkligen inte bra för varken mitt psyke eller mående. Har tidigare varit så sjukt strikt emot mig själv och det är även då jag mår som bäst, när jag sedan äter något (som jag själv anser innehåller för mycket kalorier,kolhydrater) så som bröd, juice, osv så känner jag direkt hur jag faller ur spåret och att inte känna att jag har kontroll på mig själv är obehagligt och hela kroppen säger emot. 

Jag ser det som en livscirkel, alla bitar måste gå ihop för att det ska snurra. Träningen är egentligen aldrig ett problem, men det ger mig mer när kosten går som den ska, då känner jag mig hela tiden på rätt väg istället för att vara den som bara står och trampar på samma ställe. 

Det är nog viktigt att våga erkänna för sig själv likväl som när det går spikrakt uppåt som när det går sämre, jag menar det finns alltid up's and down's och det måste man kunna hantera för att ta sig framåt, man får fortsätta kämpa. För mig har det nog varit viktigt med några dagar då jag bara fått stannat upp och verkligen tänkt igenom hur jag ska gå tillväga framöver för att hitta tillbaka till det strika och den bästa verisionen utav mig själv.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Linnéa

hej igen johanna! nu kommer jag och stör igen. jag blir ärligt talat lite irriterad då jag läser denna text. jag tror ju på att man ska äta exakt de man känner för när man vill. och inte va så hård mot sig själv. för de leder aldrig nån vart tycker jag då. du får ju såna här dippar bara för att du hållt dig borta ifrån de så länge, då äre ju klart de blir att du vill ha bröd och så eftersom kroppen har brister på de! de är absolut inga konstigheter. för de känns som att du uppenbarligen har en del grejer som du behöver ta itu med och då känns de som att du använder träningen och maten för att ha lite kontroll över ditt liv eftersom du kanske tycker att du själv inte kan de. du behöver ju inte ha nå bråttom med att bli vältränad eller vad de nu är du har för mål. ja menar de kommer så småningom. du behöver inte stressa nå.men de är ju självklart olika från person till person. nu känner ju jag inte dig djupgående som andra gör. men de här är bara en spekulering om vad jag ser och tror. så jag hoppas du inte tar illa upp!

Publicerat: 2013-10-17 Klockan: 21:23:47
URL: http://fightyourthoughts.blogg.se/

Kommentera gärna här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ej offentlig)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0