En vardagssminkning


Dagen i ära lägger jag ut ett inlägg ni bett om ett BRA tag. Hur jag sminkar mig till vardags. 
Dock ville jag poängtera att jag är väldigt mångsidig när det kommer till sminket, framför allt skuggorna. (använder mig alltså inte bara utav dom på bilden utan har ett flertal till jag varierar mellan, men får visa det i senare inlägg om det önskas?)
1. CC-Foundation - En produkt som ganska nyligen kommit in i sortimentet. Den täcker otroligt bra och är otroligt skön att jobba med eftersom den inte är så tjock. Älskar den! 
2. Dual foundation (Stockholm) - För att få en ordentlig bas lägger jag även ett lager med puder, det som är så bra med dual är att man väljer själv hur mycket man vill att den ska täcka, använder du puderborsten lägger den sig perfekt som ett lager över en flytande foundation men du kan även använda den med svamp för att få ett något mer täckande resultat och då funkar den precis lika bra som en flytande foundation. 
3. Blush (Caramel) - Denna som är mer brun i verkligheten använder jag som shading för att försöka framhäva mina kindben. En favorit jag inte klarar mig utan, men kan även passa på att rekomendera deras blush "Nut" som är något mörkare, men så snygg! 
4. Compact powder (Milky) - Ett ljust och tunt puder som jag brukar använda som highlight.
1. Tri brow - Använder jag till mina ögonbryn som jag i regel alltid brukar göra sist i min sminkning. Den svarta använder jag även som fransmarkering och ibland även som eyeliner. 
2. Microshadow (Vanilla) - Använder jag som highlight under ögonbrynet. 
3. Microshadow (Velvet) - En skugga jag anser funkar till allt, man kan kombinera den till dom flesta andra skuggor, funkar bra både till fest och vardag och alldeles utmärkt som både lock och globskugga. Perfekt helt enkelt! 
4. Microshadow (Diva) - Skuggans färg gjorde sig inte rättvis på bilden då den är mer mörklila i verkligheten, även denna skugga funkar till allt och är bäst i kombom med Velvet. Ni som vet och ni som inte vet: Älskar att sminka mig i lila.  

Kommentarer

Kommentera gärna här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ej offentlig)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0