bodypump - lifting weights will give you a perfect body


Tänkte skriva några rader om bodypump som är ett av mina favorit pass.

Bodypump är alltså 60minuters styrketräning, där du då får med alla kroppsdelar. Du använder dig utav skivstång, vikter och även stepbräda (som du ligger på när du gör bänkpress och även triceps) Vikten bestämmer man och varierar helt själv, men instruktören ger även rekomendationer för varje muskelgrupp. På dom större muskelgrupperna som ben,rygg kan man lägga på lite mer medans på triceps,biceps lite mindre.
Mindre vikt än du skulle använt när du gymmar men många fler repetioner.
 
Första gången jag körde det här passet sa instruktören "Ni kommer inte tycka om det här passet efter första gången, utan ni måste ge det några gånger" Något som verkligen är sant. Efter att ha kört det första gången, tänkte jag "aldrig mer" I nuläget kör jag det 2-3/per vecka &  ju mer jag kör desto roligare blir det och det är en sån skön känsla att kunna lägga på mer vikt på stången än man tidigare kunnat gjort. Real results, real fast.

Med detta vill jag säga. Tjejer var inte rädda för att styrketräna! Jag vet att många tänker "Jag vill inte bli stor eller muskulös" Det är något man verkligen inte behöver oroa sig för, det tar nämligen väldigt lång tid för oss tjejer och väldigt hårt arbete för att bli det. Däremot förbättras hållfastheten i skelletet. Kroppen blir starkare, tightare och fastare. Go for it.
 
 

 

Kommentarer

Kommentera gärna här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ej offentlig)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0