look back. laugh cry and remember.


Jag minns mig själv lämna Februari månad, som för mig var lång och jobbig. Jag hade bara stått där tröttnat på vinter, kyla och snö och längtade alldeles för mycket efter vår och sol. Jag höll mig för mig själv, jag försökte få ihop vardag, skola, träning och sorgen av en bästavän. Jag minns även mig själv sitta på köksbordet mitt i natten, tittandes på en ambulans som stod på gården medans ångesten och rädslan tog över min kropp. Tanken att jag bett pappa vara tyst så många gånger och där och då var jag livrädd för att aldrig få höra hans röst igen. Jag minns att jag önskade att allt skulle bli bättre och att jag skulle vakna.
 
Men vet ni? Sen kom Mars. Månaden då jag bestämde mig för att det var nog. Insåg att jag kastat bort dagar och nätter som jag kunnat gjort så mycket mer med, tillbringat med människor, skapat minnen och levt. För trots allt, hur klychit det än låter "Man är fan bara ung en gång." Jag tog upp kontakten till en nära vän, som jag behövde i mitt liv för att klara mig. Tillsammans med mina diamanter hittade jag den gömda glöden inom mig, vi skrattade, dansade, var ute mitt i natten, umgicks och jag hittade sakta men säkert tillbaka till mig själv. Jag sa när solen tittade fram att det kändes som all livslust kom tillbaka och jag välkomnade våren. Jag öppnade mitt hjärta och lät människor komma mig nära igen.
 
Efter att ha gått så många månader med klumpen i magen. Suttit varje dag på bussen och tänkt tillbaka. Kom en vändning lägligt till. Visserligen finns problemen kvar någonstans i bakhuvudet och kanske kommer jag trilla tillbaka ibland, kanske kommer jag sitta en dag och tycka att livet är ett helvete och gråta en hel natt. Det tillåter jag och kanske tycker jag till och med att det är okej, så länge jag vaknar nästa dag och öppnar ögonen till allt fint som finns där ute. Jag har en fantastisk familj, blev nyligen moster och mina vackra vänner. Men även er. Nu ska jag lägga min energi på dom som förtjänar det, dom som har ställt upp och stått ut med mig.
Det är inte alltid lätt att vara ung och vilse i världen.

Mars var en fin månad. Låt April vara lika underbar. Håll problemen ifrån mig och tillåt mig att må bra.
 

Kommentarer

Kommentera gärna här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ej offentlig)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0