Gästblogg gång 3.


Idag blev jag riktigt förbannad när min mamma nämnde i förbifarten till min lillasyster att hennes tränare sagt att hon skulle vara bollKAJSA på morgondagens dammatch. BOLLKAJSA?!?!?! Det är fan det löjligaste jag hört någonsin!! Bollkalle heter det och så är det bara oavsett kön! Om de nu menar att det ska vara mer "jämnställdhet" mellan könen för att man säger bollkajsa nu när det handlar om tjejer, istället för bollkalle om killar HAR DOM SÅ FEL, SÅ FEL, SÅ FEL. För det skapar enligt mig bara en större skillnad mellan könen när man väljer att kalla börja kalla tjejerna för bollkajsa istället för bollkalle som det hetat i alla år och dagar under hela min uppväxt!! Usch och fy vad arg jag blir. Nu har jag dock avreagerat mig klart och det känns bra. Fattar inte riktigt att jag orkade bli så arg över det där men tog väl hårt eller något!
 
Johannas blogg uppdaterades så dåligt så jag tog tag i det och ja.. Varit några härliga soliga dagar här innan skolstarten och nog njuter man till fullo! Man vill ju liksom känna sig färdig med solen och sommaren innan man går mot höst men vädret har varit skit denna sommar så blir svårt att känna sig nöjd,  men man ska väl vara glad att det är bra nu iallafall. Personligen är jag inte alls pepp på höst, skola, kyla och allt som hör till. But that's life.. Fyller ju iallafall år och roligt med höstkläder! Haha mycket jag skriver. Hoppas de är bra med er iallafall, och skänker även en tanke till Johanna och hoppas hon steker på bra där nere.
 
 
Var helt omöjligt att hitta en bild som skulle passa till detta inlägg så blev den här sköna bilden från våran tältning i repris antar jag. Ha det bäst! / Julia A.
 

Kommentarer

Kommentera gärna här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ej offentlig)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0