året 2014


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Har gjort så himla mycket, främst har jag lärt mig själv att stå mer på egna fötter samt och ta mer ansvar. Tillexempel varit utomlands själv två gånger.


Hur har ditt 2014 varit? 
Helt fantastiskt! Vilket år jag har bakom mig, är så tacksam! Har funnit dom rätta vännerna, varit ut på äventyr och hela min vardag har för det mesta varit en dans på rosor. 


Tror du att år 2015 kommer blir bättre?
 Svårslaget.. Men med tanke på att 2015 är mitt studentår och det väntar så himla mycket roligt så tror jag helt klart detta år kommer bli minst lika bra. 


Blev du kär i år?
 Nej inte i år heller, haha. Och visst har jag strävat efter kärlek som en tok vissa gånger men det känns ändå som att den dagen det kommer så vill jag verkligen att det ska vara rätt och än har jag inte mött det.


Vilket datum från 2014 kommer du aldrig glömma?
 Ett flertal datum ligger mig varmt om hjärtat, men jag vill passa på att börja hylla mig själv, 5 Juni tog jag mitt körkort och det var nog höjden av lycka! Men samtidigt så finns det något som slår den känslan ännu mer, 7 November blev jag trots allt moster för andra gången till My och den kärleken är obeskrivlig.♥

Vad är din största framgång 2014? Att jag hela tiden utmanat mig själv och strävat efter mer erfarenheter som har öppnat många dörrar för mig, jag har liksom vägrat att nöja mig med saker och det mest fantastiska i det är att jag insett vad jag är bra på! En vecka på Face Stockholm gav mig inte bara erfarenhet, otroliga lovord utan också en möjlighet till att få jobba med Mikael Nilsson som bland annat är kungafamiljens personliga makeup-artist. Jag åkte sedan till Spanien för att se hur dom arbetade där och nu står jag här diplomerad Make up Artist min dröm sedan många år tillbaka.


Bästa köpet? 
Kan inte minnas att jag lagt pengarna på något speciellt materielt ting utan främst på upplevelser och minnen.


Vad spenderade du mest pengar på?
 Resor.


Gjorde någonting dig riktigt glad?
 När min syster Ida berättade att hon var gravid, det var ren och skär lycka och jag blir glad varje gång jag tänker på det! Och i Mars kommer mosters efterlängtade nr3.♥
Vilka sånger kommer påminna dig om 2014? Best day of my life, All of me, Buffalo soldier, Stay high, Younger,  Stay with me. Några av alla. 


Vem har du umgåts med mest?
 Emma, Lovisa, Tone, Sanna och Lene. Det är jag så tacksam för.

Bästa minnet från 2014?
 Tre minnen jag kommer bevara resten utav livet: Jamaica, Rhodos, Spanien. 


Har du haft ett förhållande under 2014?
 Nej, kort och gott.

Är det något du saknar år 2014 och vill ha 2015?
 Inte mycket men lite kärlek skulle väl aldrig skada.


 Favoritprogram på tv? Haha, Paradise hotel. 


Största musikaliska upptäckten?
 Kommer svara Bob Marley på denna. 

Vad gjorde du på din födelsedag? Min 18års dag firade jag i värmen på Jamaica tillsammans med min mamma som fyllde 50. Vi drack drinkar hela dagen och jag svävade på små rosa moln.Finns det något som skulle gjort ditt år bättre? Ett jobb hade helt klart varit en fördel. 


Vad önskar du att du gjort mer? 
Tränat, men trots att jag la mindre tid på träningen under en tid så la jag mer tid på annat som var välbehövligt på andra plan.


Vad önskar du att du gjort mindre? 
Lagt tid på att känna ångest, i slutändan löser sig allting ändå. 


Vad fick dig att må bra?
 Hela livet har ju blivit ljusare och det är till stor del pågrund utav att jag har börjat förstå mig själv och inse vad jag vill och vad som krävs för att jag ska kunna uppnå det jag vill i livet, sen har även mina vänner och familj varit väldigt stöttande och trott på mig så dom är en stor del av allt och det har fått mig att må bra.


Vem saknade du?
 I år har jag kunnat njuta av det jag har omkring mig och dom människor som finns vid min sida och förutom det behöver jag inte så mycket mer för att må bra. 


De bästa nya människorna du träffade?
 Har inte kommit någon ny människa speciellt nära, däremot så har jag kommit old friends closer, som tillexempel Tone, Emma och Sanna.


Vad vill du säga till dig själv inför 2015?
Var inte rädd för att följa dina drömmar, det kommer innebära att du är tvungen att lämna din trygghet men i samma stund som du kliver ut i världen så kommer din styrka leda dig framåt och du kommer växa ännu mer som människa. Se också till Johanna att njuta till fullo av den tid du har kvar innan "The big day, with a big S" Visa all din tacksamhet och fokusera på dig och dom människor du älskar, inget slöseri på energitjuvar. 


Kommentarer

Kommentera gärna här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ej offentlig)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0