I don't start anything I can't finish


Att alltid stå framför spegeln, slänga klädplagg efter klädplagg på golvet för att "man ser tjock ut" När man var ute och man hela tiden jämförde sig med alla andra eller kände att jag var som en skugga bakom mina kompisar. Hur man visste att folk nervärderade mig och folk som kunde vara glappa i käften förstörde fasaden mer och mer. Det värsta var nog trots allt att ligga ensam i sängen och gråta, gråta över hur mycket jag avskydde mig själv, avskydde kroppen jag levde i. 
 
Men jag har dom senaste månaderna lärt mig så mycket. Framför allt spelar det ingen roll hur mycket du drömmer om saker och ting, du måste ta det på allvar och göra verklighet utav det. Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. Jag är glad att jag började vid den tidpunkten som jag gjorde, även om jag hade kunnat gjort det tidigare än så. Men det är som jag sagt till många, "Det var som jag hade en burk som hela tiden fylldes av ångest och en dag rann allt över och förvandlades istället till vilja" 
 
Nej jag är ännu inte klar, men det har gått 5 månader och inte en enda gång har jag legat och gråtit över mig själv. Jag har växt som person, blivit hälsosam och stark. Jag kliver upp på morgonen med en annan glädje till livet än jag tidigare haft och det här har hjälpt mig att klättra över så många hinder. Bra saker faller isär för att bättre ska falla samman, kanske hade den smärtan jag burit på en betydelse? För utan den hade jag nog inte stått här.. 
Vill ni också göra en skillnad (Uppmanar ingen till bantning osv, utan uppmanar er till att göra det som krävs för att ni ska älska er själva) För det finns ingenting som är så olyckligt som att inte trivas med sig själv! 
 
• Maten är lika viktig som träningen! Kom ihåg att 30% handlar om träningen och 70% om kosten. 

• Första tiden är jobbigast och det är även då man måste vara hårdast mot sig själv. Tillåt inte ens dig själv att ta 1 godis osv, för då har du redan börjat släppa på tyglarna. För mig tog det 3månader innan jag lät mig själv äta någonting som jag ansåg var ohälsosamt/onyttigt.

• Använd en liten "morot" Tex; Jag ska få på mig ett par byxor igen eller när jag gått ner si och så många kg ska jag unna mig detta. Min morot är en tatuering jag hoppas på att kunna göra till hösten. 

• Det roligaste som finns är resultaten. När du ser eller märker första resultat kommer du få ännu mera vilja. 

• Uppmana alla omkring dig att hjälpa dig och hålla dig på spåret. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera gärna här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ej offentlig)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0