matvanor och mat i all ära.


Kommit igång ordentligt med min kost igen och plötsligt är det så himla roligt med mat igen! Som ni kanske vet har jag haft riktigt dåliga rutiner den här sommaren, speciellt med maten.. Oftast bara ätit 2ggr/dag och då enbart tagit det som funnits, alltså har en massa kolhydrater åkt med på köpet, jag har verkligen lärt mig det senaste året att kolhydrater varken är något jag behöver eller mår bra utav. Jag har otroligt dålig ämnesomsättning vilket gör att kroppen tar mer än vad den ger och kolhydraterna påverkar enbart min kropp negativt i bland annat viktuppgång samt att mitt psyke även åker i botten på vägen. 

Eftersom jag tycker att det är så himla kul med hälsa och kost, (framför allt i samband med träning!) Så tänker jag genast på allt vad jag äter samt håller måltider i rutin när jag väl bestämmer mig, och efter den här sommaren som jag absolut inte tänker känna fy skam över, för jag har mått så bra och ändå haft så himla kul! Så är det ändå skönt att vara back on track när det kommer till maten, så man känner att träningen också ger något. 

Idag har jag enligt mig lyxat till det och ätit så himla god mat hela dagen, så varsågod. 
En lördag äter man väl ändå en fin frukost och helst i sängen, det tycker iallefall jag! Idag blev det äggröra gjord på 1ägg + keso och korv, samt naturell kvarg smaksatt med hallon, så himla mycket bättre än smaksatt kvar så som lindahls eller kesella då du kommer undan allt extra fett! Limevatten är också något jag börjat dricka i mängder, det innehåller bland annat massor med C-vitaminer samt hjälper det förbränningen och min kropp jublar nog bara över det med tanke på min dåliga ämnesomsättning. 
Räksallad. Älskar sallad med diverse tillbehör, men viktigaste ingredienserna måste ju ändå vara annanas, fetaost och gurka, gärna ägg också eftersom det är något jag är skapligt obsessed of, så den här lunchen kunde ju bara inte bli fel! Till drack jag en vemma bode, HÄR kan ni läsa mer om dom! 
Bjöd mamma på middag, tacos i all ära. Böt ut chipsen samt bröden till sallad och ostchips,(sätt ugnen på 200grader, lägg ost i högar på en plåt och in i ugnen 10min!) Kan säga att den här måltiden satt fint, både jag och mamma blev mätta och skapligt belåtna. 

Kommentarer

Kommentera gärna här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ej offentlig)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0