grejen med vatten


Dags att ta tag i sina matrutiner igen, eller åtminstone hade jag tänkt bli bättre på sånna här "småsaker" som egentligen kan göra så mycket för kroppen och som jag allt för ofta struntar i.. 
Vatten är viktigare än man tror för kroppen och hälsan, en tjej ska dricka cirka 1,5l vatten om dagen +/- beroende på hur aktiv man är. Jag är däremot inte speciellt bra på att ge min kropp vätska och jag ska vara glad om jag får i mig 0,5l om dagen.. 

Att alltid ha en vattenflaska med sig till skolan/jobbet är ett ganska enkelt sätt till att få i sig vatten och känns det tråkigt kan du alltid ha något i vattnet, Tex: Bär, Citrusfrukter, Gurka, Is, etc.

Idag hade jag i en lime samt några blad mynta och nu ligger den på kylning för att sedan få följa med till skolan. Får även i mig C-vitaminer på det här viset och nu när hösten kryper sig närmre inpå är det bättre att peppra kroppen med för mycket än för lite, eller hur?  
 

Kommentarer

Kommentera gärna här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ej offentlig)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0