hemma från norr


Kom hem inatt runt två (bestämde oss för att åka igår kväll istället för imorse) Eftersom det inte skulle bli många timmars sömn bestämde jag mig ändå för att stanna hemma från skolan, har passat på att plugga körkortsteori och snart ska jag möta upp Elise för en promenad, det kryper i kroppen på mig efter träning men har självklart lyckats dra på mig en förkylning och därför får jag göra det bästa av situation tills vidare. 

Har haft det så himla bra där borta. Norsjö är för mig en plats som ligger mig så varmt om hjärtat, det kommer alltid vara en speciell känsla att sätta sig i bilen och rulla dom där 75 milen uppåt i landet, att rulla förbi skylten "Välkommen till Norsjö" Förr mötes vi alltid av min älskade farfar i dörröppningen, visst är det en sorg och för mig och visst känns det som halva jag går sönder när jag inser att han inte längre finns kvar bland oss, att jag istället får ställa mig vid hans grav "Våran älskade Ingemar Lundgren" och sakna honom så det gör ont. Men fortfarande är det en fantastisk känsla, fortfarande känns det rätt att komma upp dit, för även om inte farfar möter mig i dörröppningen längre, så vet jag att han finns med mig och än står min finaste extra farmor och tar emot oss med öppna armar, det är lika värdefullt det. 
 

Kommentarer

Kommentera gärna här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ej offentlig)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0