Utmaning #five


 Förra veckan var alltså utmaningen att testa en ny träningsform eller något man tidigare kanske inte riktigt gett någon riktigt chans. Jag bestämde mig för att gå på X-fit som är varierande och högintensivt pass som ökar spänst, smidighet, styrka, snabbhet explosivitet. Passen ser olika ut från gång till gång, men grunden är alltid intervallbaserat. 
 
Jag var på X-fit en gång i vintras, och egentligen tycker jag inte att det var något fel på passet men utav någon anledninge blev det bara den gången. I torsdags körde jag igen och jag tyckte verkligen det var ett sjukt bra pass så nu ska jag försöka planera in det 1/2ggr i veckan framöver! 
 
Var det någon utav er som testade på någonting nytt? Berätta!
V:44 Utmaning 5 - Minst 1h om dagen.
 
Okej då var det dags för veckans utmaning! 1 timmes träning om dagen tycker jag ska vara självklart, sen vad du väljer för typ av träning är helt upp till dig själv. Jag antar att många utav er har lov just nu och då kanske det är extra enkelt att finna tid för träningen eller tvärtom, men om ni har fullt upp med vänner och familj varför inte gå ut på en promenad tillsammans, eller om ni vet att ni ska iväg på kvällen åk till gymmet på morgonen. Tiden finns så länge ni tar vara på den! 
 
Jag vet att jag har en vecka framför mig som är på tok för fullplanerad, men då gäller det bara att planera in tiden för träningen och det hoppas jag ni också kommer kunna göra! Lycka till. 

Kommentarer

Kommentera gärna här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ej offentlig)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0