ett år har gått


Ett år har gått och jag gråter inte längre över henne och på egen hand tar jag mig hela tiden framåt, jag överlevde och jag är så otroligt stolt över mig själv som faktiskt tog mig förbi det som bröt ner hela mig som person för ett år sedan. Det har varit en lång väg, en lång process och mycket bearbetning, men här står jag idag. 
 
Halva delen utav den jag var, om inte mer? Dog. Hur klarar man sig utan ett helt hjärta och hur ska man överhuvudtaget gå till väga för att lyckas läka när allt omkring en är svart. Det var otroligt många månaders sorgarbete, jag grät, jag skrek och jag hade ständigt ont inombords. Att ha ont inom sig och att känna hur känslorna äter upp dig är den värsta sortens smärta.

En stark och vacker vänskap gick i miljarder bitar och vi kommer aldrig någonsin kunna sätta dessa bitar på plats igen, men att kunna möta henne som jag en gång delat så mycket med utan att känna den där smärtan betyder så mycket för mig. Att tänka bort hur olyckligt det blev och minnas det fina som en gång var. Hon var trots allt min person i världen.
 
Det här trassliga året kommer alltid att påverka mig och spåren kommer finnas kvar. Jag kan titta tillbaka och inse hur dåligt jag faktiskt mådde och det som hände kommer på så vis aldrig vara okej. Men jag kan även titta på mig själv idag och känna en stolthet över att jag tog mig förbi det jag aldrig trodde att jag skulle klara av. Jag är kanske fortfarande inte hel som människa, kanske är det omöjligt att nå, jag hoppas inte det.
 

Kommentarer
lovisa reiserer

Du är heeelt fantastisk! <3

Publicerat: 2013-11-04 Klockan: 08:29:38
URL: http://lovisaareiserer.blogg.se/

Kommentera gärna här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ej offentlig)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0