right food is 70% of it.


Frukost.
Ägg - Kokt, stekt, äggröra
Naturell/Turkisk yoghurt - Med frukt, hemma gjord GI müsli och en klick kesella.
Té - Rött och grönt, rekomenderar dessa två : green chai & rooibos röda blåbärs te.
Färskpressad apelsin juice.
Smoothie - Naturell/turkisk yoghurt + blåbär/hallon/jordgubbar/avokado/lime/banan osv osv.

Ungefär så här brukar mina frukostar se ut. Frukost är ett väldigt viktigt mål, som jag dock är väldigt dålig på att få i mig, Tips: Gör ordning en smoothie och ställ in i kylskåpet varje kväll så det bara är att ta fram & hälla i sig på morgonen.
Dom större målen visar hur mina helg frukostar/brunchar ser ut.
Lunch/middag.
När jag själv får välja mat eller lagar själv är ofta sallader det självklara valet, med köttbullar, räkor, kyckling, you name it! Annars plockar jag bort kolhydraterna från tallriken (pasta,ris,potatis,bröd) och tillägger mer sallad, ägg och avokado. Detta gör jag alltså på alla måltider, i skolan, hemma, hos kompisar och även när jag är ute och äter.
Mellanmål.
Ett mellanmål är ett liknande mål utav frukosten. Jag brukar försöka få i mig ett mellanmål mellan lunch och middag men tyvärr äter jag inte detta mål regelbundet då tiden ofta inte finns till och jag åker direkt och tränar efter skolan. Blir enklare att få in som rutin när man är ledig.. Tips: Om ni pendlar som jag och tränar direkt när ni kommer hem, ta med frukt att äta på bussen så ni får i er energi.
I samband med träning.
Protein light - Har jag några gånger köpt på gymmet för att ha som återhämtning. Finns i smakerna vanilj, jordgubb och choklad. Snål på kolhydrater och man dricker den ca 30minuter efter ett avslutat träningpass.
Proteinbar - Brukar jag äta som mellanmål innan träningspass eller efter som återhämtning. Dock innehåller dom ganska mycket kolhydrater 20-27 ungefär brukar det ligga på, så brukar vara väldigt noga med att försöka hitta den som innehåller lägst, sen äter jag sällan en hel.
Celsius - Perfekt att dricka när kroppen behöver lite extra energi, när man är seg och trött.
Fitness nudlar - Köpta från fitnessguru och rekomenderas!
Proteinpulver - Är väl det optimala återhämtningen efter ett träningpass!
Unna dig utan dåligt samvete.
Frukt - Frukt ska man inte äta för mycket av då det innehåller mycket socker, dock anser jag att det är bättre att man äter frukt än godis dessutom innehåller det bra vitaminer för kroppen.
Bakverk - Har testat avokado glass, GI kladdkaka/chokladbollar och brownie. Är egentligen varken något för fika/glass eller att baka, men man kan alltid testa och det finns så många recept man kan hitta. Vill ni att jag lägger ut något?
Mörk choklad - En liten bit mörk choklad sägs "hela kroppen" (vad sägs om det) haha.. Nej, men det är alltid ok att smaska på, fast låt mig återkomma ännu en gång EN LITEN BIT.



Kommentarer
Anonym

Jobbar du för att bli "fit" eller för att bli smalare? Hur mycket har du gått ner i vikt? :-)

Publicerat: 2013-06-24 Klockan: 07:43:41
Joy malou Schubert

Intressant hörru! Tack för att du delar med dig av detta. Alltid lika bra :)

Publicerat: 2013-06-27 Klockan: 01:13:31
URL: http://nicolinda.blogg.se/
Joy malou Schubert

Intressant hörru! Tack för att du delar med dig av detta. Alltid lika bra :)

Publicerat: 2013-06-27 Klockan: 01:13:46
URL: http://nicolinda.blogg.se/

Kommentera gärna här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ej offentlig)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0