zumba - dance workout


Zumba.
 
Zumba är en bra träningsform för alla som framför allt gillar dans och konditionspass. Latinska rytmerna står i fokus och man lär sig flera dans-stilar, som bland annat: salsa,cumbia, merengue. Tempot är också varierat i varje låt. Dock tycker jag själv att låtarna med högt tempo är dom bästa. Zumba är en bra träningsform där man själv väljer hur mycket man får ut av sin träning, man gör allting efter egen kapacitet. Ger du allt kommer du få massvis av energi, samt förbättra både din kondition och koordination. Du behöver inte vara en perfekt dansare, huvudsaken är att du har roligt medans du tränar.
 

Jag har dansat zumba i ungefär 2års tid. På må bättre dansar jag 2ggr/veckan, även detta ett favoritpass.
Ett perfekt pass att släppa loss och ge allt, överdriver gärna stegen för att få bästa möjliga träningsresultat och har kul. Tycker med mig själv att jag fått bättre kroppskontroll, koordination och troligen även bättre kondition.
 
PS: Har även haft mina funderingar ganska länge på att själv bli zumba instruktör. Försöker samla på mig så mycket livserfarenhet som möjligt. Får se hur det blir med saken. Håller tummarna.
 
 

Kommentarer

Kommentera gärna här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ej offentlig)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0