life


Har precis krypt ner i sängen. Jag och Lene har varit ute några timmar och pratat egenom livet. Hon är sån fin vän, och jag är så glad som har henne. Imorgon har jag sovmorgon, ska slå på ett avsnitt pll, och sedan försöka sova. Försökte bokstavera ut några ord med betydelse här nedanför. Kanske riktat mot er, kanske för min egen skull? Godnatt.
-
Tänkte lätta på hjärtat. En känsla jag verkligen inte tycker om, skulle vilja säga hatar.
Man kan vara delaktig i så himla mycket. Att få ta del i människors liv och historia inspirerar mig. Men att vara delaktig i saker och inte kunna göra varken skillnad eller hjälpa till, gör så ont i mig. Känslan av otillräcklighet. 
Livet är inte rättvist, inte någonstans, man har ingen aning om vad morgondagen kommer ge, och det är därför det är så viktigt att verkligen ta vara på det. Ta vara på varandra, hjälpa varandra så gott man kan igenom hårda stunder, som vi innerst inne vet att alla har någon gång ibland. Många gånger hade jag önskat att jag hade kunnat gjort mer för människor, men oftast räcker det bara med en hjälpande hand, att bara finnas där. Jag skulle vilja trolla bort alla dumma sjukdomar, få dom att försvinna, den finaste människan är inte värd att drabbas av sådan orättvisa. Vet knappt vart jag ska göra av tankarna just nu, och desto sämre hur jag ska kunna bokstavera dom. 
 

 
Trackback
RSS 2.0