you are worth better


det är sånna här inlägg jag vill höra era åsiker. efter att ni hört mina. :-) 
I många ungdomstidningar, skrivs det om "hur alla kroppar är fina, inte det smalaste är vackrast" Ända så är de ända bilderna som tar plats i en tidning, supersmala brudar som trippar runt i deras klackar. Det är inget fel med att vara jättesmal, det påstår jag inte. Jag hade själv kunnat göra vad som helst för att vara lite smalare. Men idealen vi har i den värld vi lever i är sjuka! När tjejer som har redigt bra kropp tvingas bli underviktiga för att deras dröm om att bli modell ska uppfyllas. Bara en sån sak formar oss ungdomar, man får inte vara "lite större". För det har dem här idealen bankat in i våra huvuden. Det är nu jag ska dra upp den vanliga kommentaren -killar vill ha lite att ta i!
Men det blir lika fel att säga så, killar gillar olika! Vissa vill ha längre vissa kortare, vissa vill ha former och andra inte. Det är så det funkar. Så istället för att gå runt & må dåligt över sig själv, just pga dessa ideal, ta tag i det ni vill förändra, på ett sunt vis! eller var bara nöjd. Jag vet att det är svårt. Jag har själv brottats med detta i flera år, och verkligen inte mått bra med mig själv, och det kommer fortfarande sånna dagar. Jag har heller inte den perfekta kroppen, jag är heller inte nöjd med allt.
Så hade jag kunnat, hade jag haft några superkrafter, så hade jag raderat dethär idealet. Alla är fina som dom är! Man ska inte behöva skämmas, och tro att ingen tycker om det. För en dag kommer du vara vackrast i hela världen för någon. Och hade jag även haft superkrafter, hade jag skaffat fram lite piller som gjorde en längre. För det är mitt eget största fel hos mig själv.

Kommentarer

Kommentera gärna här:

Ditt namn, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ej offentlig)

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0